Pages

Wednesday 4 November 2015

AIM: Kisah AIM lagi..

Hari ni ...test dalam AIM...after  3 times belajar dgn cikgu AIM kita akan diuji kefahaman kita oleh PC - Pengurus Cawangan AIM...ala-ala soal dan jawab...hehe...lisan je...bukan bertulis pun..siap boleh tgk jawapan...

Alhamdulillah bukan serius pun test ni just nak tau kefahaman kita di level mana...yang menarik hari ni aku diberitahu oleh Branch Manager AIM Bera ni yang AIM actually ada pelbagai Latihan Keusahawanan dan juga pensijilan dan yang bestnya...It's FREE!!!!...aku tertarik dengan pensijilan Halal dan GMP...wah...wah...baru nak start projek dah tanya pasal GMP bagai....bukan angan2...tapi cita2 pada tahun 2016....still remember...nak touch first 1 Million...Insyalllah dreams will comes true kalau kita bukan tidur je...haha...

So bagi aku...AIM ni banyak sangat benefit ...cuma kene put down ur ego...yelah...AIM ni untuk org miskin je atau income rendah...so sesiapa yg ego tinggi maybe akan rasa malu...sbb aku dulu pernah rasa...sbb keliling kita org biasa2 shj...ada makcik2...ada nenek2...ada macam2 org...but now...aku buang semua ego...start from below...biar pun apa org nak kata... i want my first 1 million in 2016....from 0 to 1 million....
Semangat gila aku ni...

Tapi esok akan jadi hari busy aku...8.30pg aku ada presentation dan submit borang AIM aku pada PA a.k.a cikgu AIM..so after 3 days they will bank in the RM5k into my acc...harapnya tak ada masalah...sbb dgn duit tu aku nak bayar seminar dan kursus  IMKK dgn LKM bulan Dis nanti...

My SU dah tanya tadi...akak belajar buat coklat ke?....hehehe...agaknya dia intai my diary la kot...sbb kat situ aku ada note semua jadual kursus aku...ok la no more story sbb aku kene tidur sekarang sbb tomorrow morning pukul 8.00 pg aku dah kene ada kat pusat for the submission...so after that aku boleh balik KL dgn happy...dan nak hantar Naim pulak pegi sekolah untuk return buku teks dia...siannya dia patutnya today dia kene serah balik..tp terpaksa tangguh sbb meeting aku punya hal...mama buat untuk syg jugak...for ur future...ni lah pengorbanan syg....dan esok nak collect document,nak promote loan,print bil utk customer submit loan kereta ke ELK,dan pelbagai lagi...nah amek kau...semua benda buat sendiri..tak ada staff...pengsan la...

oklah..tomorrow will be a busy day...so harap mata boleh pejam sbb aku tak nak kepala pening..so gud night everyone...









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...