Pages

Thursday 17 December 2015

Mentaliti ramai orang berkaitan biz coklat...Sangat Skeptikal


Hari ni aku menghadari meeting AIM macam biasa...cuma meeting kali ni dihadiri oleh pegawai wilayah dari AIM..so dalam meeting kali ni ada sesi soal jawab...dipendekkkan cerita...Officer AIM tu tanya setiap ahli apa projek yang sedang kami semua laksanakaan dengan pinjaman yang diberikan...

Sampai turn aku....

" Officer :Apa projek awak??
Aku : Coklat
Officer : Coklat ni bermusim permintaannya...macam musim org kawin,sambutan hari jadi...kene cari projek lain untuk tampung sebab tak cukup nak cover nanti. "

OMG!!!
I'm not doing this biz untuk supply coklat pada majlis org kawin..that's not my target/purpose...

Memang betul staff LKM cakap...org Malaysia mmg suka set mind...contohnya: coklat...semua pun cop as coklat...even gula2 tanpa campuran coklat pun kita cop sbg coklat.

Dan biz coklat...
Asal biz coklat ssupply untuk org kawin...

Role model
Dalam  biz coklat aku ambik company seperti Ryvera,Mokaya Coklat,Ns Galleria, Shweets,ANIS Coklat moist dan banyak lagi company melayu muslim yang dah berjaya...ada antara mereka dah pun bawa produk mereka ke luar negara dengan membina jenama masing-masing.
Even though company aku masih baru..tapi cita-cita aku nak tembus pasaran luar ke negara-negara Islam..dan yang penting nak sebarkan benefit tentang kebaikan memakan Real coklat..bukan compound seperti kebanyakan lambakan coklat dipasaran...

Beberapa hari ni tgh brainstorming nama company untuk register di ssm dan brand nama untuk our new choclate product...harapnya semua berjalan baik...memang rasa susah at first stage..sbb ini biz pertama melibatkan produk..selama ni offer servis je...

Apa pun 2016 lps dapat baby nanti aku start belajar...masuk macam-macam kelas,seminar & kursus untuk improve tahap knowledge aku...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...